wo 12 jun

Ward Dumon volgt Stijn Leën op als voorzitter van de Hasseltse ondernemers (OGH)

De Ondernemingsgroep Hasselt – kortweg OGH – heeft een nieuwe voorzitter. Hasselts ondernemer Ward Dumon nam tijdens de jaarvergadering de voorzittershamer over van Stijn Leën.

Stijn was sinds 2014 voorzitter van OGH en heeft de Hasseltse ondernemersclub gedurende die 10 jaar zeer enthousiast geleid. Tijdens zijn voorzitterschap groeide het ledenbestand en werd er veel aandacht besteed aan het creëren van een sterk Hasselts ondernemersnetwerk. Daarnaast werd ook de constructieve samenwerking met het stadsbestuur goed onderhouden.

“Het is met een bijzonder goed gevoel dat ik het voorzitterschap kan doorgeven.” zegt Leën. “Het afgelopen jaar hebben we binnen ons bestuur een nieuwe jonge garde toegevoegd om op termijn de leiding over te nemen. Ward is echter al jaren een zeer gedreven bestuurder en dan ook de perfecte opvolger om die jongeren mee op sleeptouw te nemen. Ik kan garanderen dat OGH in zeer goede handen blijft.”

Een sterke ondernemersclub die nieuwe voorzitter Dumon graag verder laat groeien. “Stijn heeft met OGH het voorbije decennium een zeer knap Hasselts netwerk uitgebouwd. Samen met de bestuursploeg en de ondersteuning van VKW Limburg zullen we op dat pad verder gaan in de komende jaren. Daarbij leggen we ook een belangrijke focus op actuele thema’s zoals de groeimogelijkheden voor ondernemers in Hasselt en de verbinding tussen onderwijs en bedrijven.”

OGH vertegenwoordigt vandaag 150 Hasseltse bedrijven en wordt gecoördineerd door VKW Limburg. Manager Lokale Netwerken Ruben Grauls besluit: “Stijn Leën heeft bijzonder veel betekend voor OGH en hij zal in het bestuur hard gemist worden. Met Ward staat er weliswaar een gedreven en capabele opvolger klaar. Met hem aan het roer zullen we verder inzetten op het versterken van de verbinding tussen ondernemers en blijven we inzetten op ledengroei binnen OGH.”