vr 14 jun.

VKW versterkt bestuur met zeven nieuwe vrouwelijke ondernemers

Werkgeversorganisatie VKW Limburg heeft tijdens zijn recente algemene vergadering zeven nieuwe vrouwelijke bestuurders benoemd. Deze benoemingen markeren een belangrijke stap in de voortdurende vernieuwing en versterking van de organisatie onder leiding van voorzitter Marc Warson (Warsco Units) en gedelegeerd bestuurder Ruben Lemmens.

De nieuwe verkozen bestuurders zijn:

• Vicky Dethier (°1982), bouwgenoot en co-CEO bij Dethier (Alken)
  • Elly Huysmans (°1976), founder & boardmember Glowi (Hasselt)
  • Annick Kelchtermans (°1980), general manager Ellimetal ( Ellikom)
  • Martine Meuws (°1971), algemeen directeur GRL Glass Recycling (Lummen)
  • Els Paesmans (°1967),  co-founder Globachem (Sint-Truiden)
  • Sabine Pannemans (°1974), bestuurder CKS (Dilsen-Stokkem)
  • Kim Vaessen (°1977), eigenaar Climatrix (Dilsen-Stokkem)

Stuk voor stuk sterke onderneemsters uit de Limburgse ondernemerswereld, die met hun expertise en visie een waardevolle bijdrage zullen leveren aan VKW Limburg. Deze keuze weerspiegelt de ambitie van VKW om pittig ondernemerschap te stimuleren en het bestuur te vernieuwen met diverse en krachtige stemmen uit het bedrijfsleven.

"Met deze benoemingen en de keuze voor pittig ondernemerschap zetten we een belangrijke verdere stap in onze vernieuwing- en versterkingsoperatie," aldus VKW-voorzitter Marc Warson. "De nieuwe bestuurders vertegenwoordigen Limburgse topbedrijven en belichamen het DNA van VKW Limburg. Hun kennis en ervaring zullen ons helpen om onze doelen te bereiken en onze organisatie nog sterker te maken."

Deze versterking van het bestuur past naadloos binnen de strategie van VKW Limburg om een selectief en sterk doelpubliek aan te spreken, waarbij sterk ondernemerschap centraal staat. En dit ook representatief door te zetten in de bestuursorganen. De benoeming van deze vrouwelijke onderneemsters onderstreept ook de aandacht van VKW Limburg voor inclusiviteit en innovatie in het Limburgse bedrijfsleven.

VKW Limburg is nog beter gewapend om een stevige impuls te geven aan de ondernemingszin en economische groei in de regio.

De algemene vergadering benoemde verder voormalig voorzitter Marc Meylaers (CEO ATL Renting) – nog steeds erg actief binnen VKW als lid van het bestuurscomité – tot erevoorzitter.