De focus van KMO-Connect ligt op het maken van radio-programma’s over diverse thema's zoals familiebedrijven, duurzaam ondernemen, nieuwe onderzoeken en interessante weetjes over ondernemerschap. Het doel is om studenten actief te betrekken bij de mogelijkheden van radio als medium. Ondernemende studenten krijgen de kans om hun ondernemende mindset verder te ontwikkelen door direct in contact te staan met bedrijven.
Tom Coppens, vertegenwoordiger van Media Haspengouw, benadrukt de impact van dit partnerschap: "Dankzij onze aanwezigheid op talrijke (media)kanalen is de kans groot dat je ons of onze klanten al bent tegengekomen! Dit initiatief zal studenten niet alleen in contact brengen met radio als medium, maar ook met de zakelijke aspecten van de media-industrie."
Monique Wathion, coördinator aan de UCLL Bacheloropleiding KMO & Ondernemen in UCLL Diepenbeek, voegt toe: "We willen studenten laten kennismaken met het medium radio door hen er actief mee aan de slag te laten gaan. Dit project zal hun ondernemende mindset aanscherpen door contacten met bedrijven te faciliteren, met bijzondere aandacht voor duurzaam ondernemen en inclusiviteit."
Vlaams Minister van Economie Jo Brouns was ook aanwezig om ‘KMO-Connect’ officieel te lanceren. "Met dit initiatief slaan alle partners samen de brug tussen onderwijs en het bedrijfsleven. Jonge ondernemende mensen zijn dan ook de toekomst, het is dus belangrijk om hen voldoende in contact te brengen met het werkveld," blikt Jo Brouns tevreden terug op de opening.
Werkgeversorganisatie VKW Limburg is partner. Gedelegeerd bestuurder Ruben Lemmens: “VKW Limburg ondersteunt enthousiast het vernieuwende UCLL-initiatief voor een bruisende studenten-radio met een speciale focus ook op ondernemerschap. Als werkgeversorganisatie juichen we elk initiatief toe waarbij ondernemerschap gepromoot, gestimuleerd en positief belicht wordt. We delen graag ons uitgebreide netwerk en dragen, waar nodig, bij vanuit onze eigen expertise, zoals ons Expertisecentrum Familiebedrijven. Op deze manier willen we laten zien hoeveel boeiende en aantrekkelijke werkgevers onze regio telt en welke kansen dit met zich meebrengt voor de studenten.”