VKW Limburg, UNIZO en JBC geven jonge UCLL-ondernemers een boost
Van 17 februari tot en met 5 maart hielden UCLL-studenten Bedrijfsmanagement, keuzetraject Kmo en Ondernemen, pop-ups open in shopping-hotspots Quartier Bleu en Twee Torens in Hasselt. Dit weekend maakten enkele ondernemersorganisaties alvast de rekening op…
VKW Limburg verkiest de beste pop-up
Ruben Lemmens van werkgeversorganisatie VKW Limburg overhandigde de studenten achter de pop-up Unico de jonge ondernemersaward.“Dit project toont dat jonge studenten in Limburg héél goed begrijpen wat ondernemerschap inhoudt: een sterke visie en ambitie, gecombineerd met lokale gedragenheid en wat ze kennen en weten omzetten in een waardevol product voor klanten. Unico is een terechte laureaat voor deze prijs. Als VKW Limburg willen we gedreven studenten ondersteunen om te blijven ondernemen.”
Het Unico-team werd verkozen op basis van teamwork, waarbij ieder individu van start tot einde een sterke ondernemerszin toonde, de keuze voor lokale en duurzame samenwerking en sterke events met goede verkoopcijfers op beide locaties. Student Glenn Nijs van pop-up Unico: “Wij zijn overdonderd en enorm trots! Het voelt toch aan als een bevestiging van onze inzet en capaciteiten. We moeten onszelf niet onderschatten. Je moet geloven in jezelf en voor 1000% achter jouw idee staan.”
Pop-up Commercio Di Vino groeit uit
Zehra Özmen, Adviseur Onderwijs & Ondernemen, schonk in naam van UNIZO Tom Dieu van pop-up Commercio Di Vino ook een starterstraject. Hij zal als beloftevolle jonge ondernemer de pop-up na afstuderen namelijk verder zetten en krijgt daarbij de volle steun van de organisatie.
Adviserend QR-systeem
Pop-up Commercio Di Vino won de JBC Omnichannel-award voor zijn QR-systeem waarbij elke fles wijn in de shop een eigen QR-label met achtergrond en pairingadvies heeft. Zo werden de digitale en fysieke shop vlot en kwaliteitsvol met elkaar gelinkt.