Social Media Mondays

  • Wat?

    Opleiding

  • Waar?

    Hogeschool UCLL

    Agoralaan Gebouw B Bus 1

    3590 Diepenbeek

  • Wanneer?

    21 oktober 2024
    4 november 2024
    18 november 2024
    25 november 2024
    2 december 2024
    16 december 2024

     

    17.30 - 20.30 u.

  • Prijs?

    € 950 (excl. btw)
    € 850 (excl. btw) voor de 2de persoon van hetzelfde bedrijf

MAAK VAN JE MERK EEN KRACHTIGE #SOCIAL INFLUENCER!

Het sociale medialandschap is de afgelopen jaren sterk veranderd. Nieuwe kanalen duiken op en vergen een andere aanpak om jouw doelgroep aan te trekken. Dat je de bomen door het bos soms niet meer ziet, is heel normaal.

Toch kan je niet meer zonder sociale media om jouw business te boosten en jouw marketing, sales en recruitement doelstellingen te behalen. Organisaties die sociale media efficiënt gebruiken in hun communicatiemix, zien dit meteen vertaald in resultaten. Voorbeelden hiervan kan je vinden onder de titel “Alumni” op deze pagina.

Tijdens Social Media Mondays, een gezamenlijk initiatief van VKW Limburg en Hogeschool UCLL (Diepenbeek), word je ondergedompeld in het social media landschap en leer je hands-on tips & tricks om jouw bedrijf helemaal social media-proof te maken.

PROGRAMMA


Sessie 1 : Introductie tot het social media landschap

maandag 21 oktober 2024

In deze sessie krijg je inzicht in het huidige social media landschap en de laatste trends. Daarnaast ontdek je ook de belangrijkste voordelen van sociale media voor bedrijven aan de hand van cases en voorbeelden. We gaan dieper in op de kenmerken en verschillen van Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, en YouTube. Na deze sessie weet je welke kanalen het meest relevant zijn voor jouw organisatie.


Sessie 2 : Social media plan en content plan

maandag 4 november 2024

In deze sessie leren we jou hoe je een effectief social media content plan opstelt en content creëert. Nadien is het tijd om zelf aan de slag te gaan!

  • Stap-voor-stap gids voor het opstellen van een effectief social media plan.

  • Wat is een content plan en waarom is het belangrijk? Strategieën voor het creëren van waardevolle en consistente content.

  • Concreet aan de slag met contentcreatie


Sessie 3 : LinkedIn en Employer/Personal Branding

maandag 18 november 2024

LinkedIn is niet enkel geschikt om aan jouw personal branding te werken, maar ook aan de uitstraling en employer branding van jouw organisatie.

  • Employer branding
    Hoe positioneer je je organisatie als aantrekkelijke werkgever? Strategieën voor het aantrekken van nieuwe medewerkers.

  • Personal branding
    Het belang van personal branding op LinkedIn voor zowel individuen als organisaties, incl. concrete voorbeelden.

  • LinkedIn Advertising
    Hoe zet je LinkedIn in als advertentieplatform om talent te werven en je merk te versterken.


Sessie 4 : Social media advertising I

maandag 25 november 2024

  • Introductie tot Meta (Facebook en Instagram) advertising
    Basisprincipes en voordelen van adverteren op Meta-platforms.

  • Campagne opzetten
    Stap-voor-stap handleiding voor het opzetten van een effectieve advertentiecampagne.

  • Doelgroepbepaling
    Hoe definieer en bereik je je doelgroep? Segmentatie en targeting technieken.

  • Budgetbepaling
    Wat is het ideale budget dat je moet inzetten om te adverteren?


Sessie 5: Social media advertising II

maandag 2 december 2024

  • Geavanceerde advertentietechnieken
    Dieper ingaan op retargeting, lookalike audiences en verschillende types van advertenties.

  • Adverteren volgens funnel principe
    Wat is het en waarom is het interessant?

  • Creatieve strategieën
    Hoe maak je advertenties die opvallen en converteren? Tips voor visuals en copywriting.


Sessie 6 : Rapportering en optimalisatie van social media ads

maandag 16 december 2024

  • KPI's en metrics
    Welke cijfers zijn belangrijk en hoe interpreteer je deze? Inzicht in de belangrijkste KPI’s voor social media advertenties.

  • Rapportage tools
    Gebruik van tools voor het meten en rapporteren van advertentieprestaties.

  • Optimalisatie technieken
    Hoe optimaliseer je je campagnes voor betere resultaten?