ma 28 mrt.

Ondernemersclub Beringen krijgt nieuwe voorzitter

Tijdens de jaarvergadering van de Ondernemersclub Beringen (OCB) heeft Peter Bouts (Gevaco Advocaten) de voorzittershamer overgenomen van Bart Claessens (Group-f). Daarmee krijgen de 115 aangesloten bedrijven van OCB een jaartje vroeger dan gepland een nieuwe voorzitter aan het roer.

Bart Claessens werd in februari 2020 aangesteld als OCB-voorzitter. Normaliter voor een termijn van 3 jaar, maar een carrièreswitch bij Bart doet hem de fakkel al een jaar eerder doorgeven. “Sinds afgelopen zomer ben ik actief als Operations Manager bij Group-f, totaalpartner voor cleaning en hospitality. Door deze overstap werk ik niet meer in Beringen en kwam ik minder frequent in contact met de Beringse ondernemers. Voor een ondernemersclub is het belangrijk dat een voorzitter de voeling behoudt met de stad en de lokale bedrijven, waardoor het een logische stap was om de hamer door te geven. En dat doe ik met veel vertrouwen, want bij Peter is OCB in goede handen!”

De nieuwe voorzitter is helemaal klaar om OCB verder te laten groeien in de komende jaren. Peter Bouts: “Het is een eer om de voorzittershamer van Bart te mogen overnemen, al had ik hem met veel plezier nog een sterk derde jaar gegund. Samen met het bestuur wil ik voortgaan op het ingeslagen pad, met grote aandacht voor een brede vertegenwoordiging van de Beringse ondernemers. Beringen telt 7 industriezones, die momenteel niet even sterk vertegenwoordigd zijn binnen OCB. Aan de hand van specifieke netwerkmomenten per gebied, willen we OCB laten groeien als partner voor alle Beringse bedrijven.”

De Ondernemersclub Beringen wordt al jaren gecoördineerd door VKW Limburg en ook daar zien ze de toekomst positief in. Ruben Grauls, coördinator ondernemingsclubs: “Het is jammer dat Bart door de pandemie en zijn vertrek uit Beringen wat minder zijn stempel heeft kunnen drukken. Voor zijn engagement van de voorbije jaren, willen we hem uiteraard hartelijk bedanken. Met Peter krijgen we ook een sterke voorzitter die voort zal gaan op het elan én met een duidelijke toekomstvisie. Ruimte om te ondernemen blijft daarbij een focuspunt. De bredere spreiding over de verschillende industriegebieden is met twee nieuwe leden alvast goed gestart.”